הטסת גופה לקבורה בישראל- כל מה שצריך לדעת

הטסת גופה לישראל של קרוב משפחה, או של כל אדם הקרוב אלינו, אינה משימה פשוטה. ברוב המכריע של המקרים יש צורך להיעזר בחברה מקצועית המומחית לכך. בדרך כלל קרובינו הולכים לעולמם בעודם בישראל ואז התהליך פשוט ומוכר לכל משפחה. מה קורה כאשר יש צורך לבצע הבאת גופה לארץ של קרוב שנפטר או נהרג בעודו נמצא בחו"ל: בטיול, ביקור משפחתי או כל סיבה לגיטימית אחרת ? במקרים כאלו יש לפנות לחברה מומחית בתחום כגון חברת מנוחה לעד שהינה בעלת ניסיון של מעל 40 שנים בהטסת נפטרים מחו"ל לישראל ומישראל לחו"ל. .

מדוע התהליך מורכב ?

  • היבטים תברואתיים: ככל שעובר הזמן גופות עשויות להוות סיכון תברואתי, ולכן ישנם תקנים מחמירים לטיפול בהן במהלך הטיסה. חברת מנוחה לעד פועלת להשגת כל האישורים והתנאים הנדרשים על מנת לעמוד בכללי התברואה המחמירים הנדרשים על ידי חברות התעופה השונות, כגון, אספקת ארון מיוחד המבודד מפני זיהומים והעברת הנפטר להטסה בתנאים מבוקרים..
  • היבטים חוקיים: ישנם חוקים ותקנות שונות במדינות השונות בנוגע להטסת גופות. חברות התעופה דורשות עמידה בכל החוקים והתקנות הללו, וכן הצגת כל האישורים המיוחדים מהרשויות הרלוונטיות. כאמור לא בכל מדינה יש את אותם חוקים ועובדה זו מחייבת היכרות של אנשי מקצוע כיצד לפעול מול כל רשות במקרה של הטסת גופה מחו"ל.
  • היבטים רגשיים: עבור המשפחות של הנפטר, הטסת גופתו לישראל היא תהליך מורכב מבחינה רגשית, במיוחד אם מדובר במוות פתאומי או גילו של הנפטר צעיר במיוחד. ישנה בירוקרטיה רבה ומתישה ויש צורך לעמוד בתנאים רבים, עבודה שמביאה לערב של רגשות בקרב המשפחה המתאבלת. חברת מנוחה לעד פועלת על מנת להנפיק את מלוא האישורים הנדרשים ולדאוג לכל הפרטים כך שיבטיחו למשפחה האבלה פחות בירוקרטיה ויותר שקט נפשי.
  • הלנת המת: היהדות (בדומה לאסלאם) רואה חשיבות עליונה בלהביא את הנפטר לקבורה ביום מותו (הלכות הלנת המת). בירושלים מקפידים בחומרה על הנושא ומקיימים הלוויות מאוחר בלילה ולו בשביל לא לדחות את יום הקבורה. הלנת מת היא למעשה עיכוב בקבורה מכל סיבה שהיא, הן בשל סיבות דתיות (רצון לאפשר לציבור רחב להשתתף במסע ההלוויה למשל) או לחלופין בשל סיבות אחרות כגון מורכבות לוגיסטית, כמו למשל קרובים מדרגה ראשונה שנמצאים בחו"ל או, לא עלינו, מצב שבו הגופה נמצאת בחו"ל וההלוויה אמורה להתקיים בארץ. מקרה זו הופך לקריטי במיוחד אם קיים קושי באיתור הגופה או בחילוצה ממקום פטירתה (נפילה מצוק או תהום למשל וקשיי חילוץ המעכבים את ההבאה לקבורה בישראל).

הטסת גופה מישראל לחו"ל

גם במקרים הפוכים בהם נפטר אזרח של מדינה אחרת, ללא קשר לדתו, בישראל, ויש צורך בהטסתו חזרה לחו"ל לחיק משפחתו יש צורך בתהליך דומה. אותם מגבלות ומורכבויות שקיימות בהטסה לארץ יש גם לכיוון ההפוך (תקנות תברואה, אישורים, תהליך סדור וכו'), בתוספות תרגום המסמכים לשפת המקור ,הנחיות ביטחוניות ורגולציות של רשות שדות התעופה שלנו.

איתור וחילוץ גופות מחו"ל

הטכנולוגיה כיום מאפשרת לנו לאתר ישראלים אשר נעלמו או נפטרו בחו"ל בנסיבות טרגיות- מחשבים ניידים, טלפונים חכמים ושעונים מונחי GPS עוזרים לנו לאתר אנשים ברחבי העולם. הטכנולוגיה הנ"ל מגדילה את הסיכוי לאתר את מיקומה המדויק של הגופה ולחלצה במהירות, ובכך לבצע הטסת גופה לקבורה בישראל בהקדם האפשרי. בעיקר כאשר מדובר ביעדים טרופיים רחוקים (מזרח רחוק או דרום אמריקה, אמריקה הצפונית וכו') לוקח זמן להטיס את הגופה ולחשיבותה של החברה המסייעת בביצוע הטסת גופה מחו"ל יש משמעות גדולה. שלבים ותהליך הטסת גופה לארץ- נוהל הבאת גופה לקבורה בישראל
  • קבלת אישור מהרשויות: משפחתו של הנפטר נדרשת לקבל אישור מהרשויות הרלוונטיות במדינת הפטירה ובישראל. אישור זה כולל תעודת פטירה ורישום הנפטר, אישור קונסולרי, אישור חניטה וכן אישור מיוחד מטעם משרד הבריאות בישראל. לחברת מנוחה לעד ישנם נציגים בכל יעד בעולם המסייעים לה בעת הצורך להנפיק אישורים אלו.
  • הכנת הגופה: הכנת הגופה לקראת הטיסה על ידי חברה המתמחה בתחום . ההכנה כוללת רחיצת הגופה, הלבשה, ו'חניטה'- שימור הגופה באמצעות חומרים כימיים בשביל שלא תרקיב (אם יש צורך).
  • אריזת הגופה: הגופה מוחזקת בארון מיוחד המבודד מפני זיהומים. הארון חייב לעמוד בכל התקנים המחמירים הבינלאומיים של חברות התעופה השונות וכמובן של המדינות הרלוונטיות.
  • הטסה: הארון מועבר לשדה התעופה 6 שעות טרם מועד הטיסה לבדיקת מכס ובטחון. לרוב הטסת גופה מתבצעת בטיסות מסחריות רגילות, לעיתים נדירות ובסיוע של חברת מנוחה לעד מתבצעות הטסות גופות במטוסים פרטיים, תלוי בנסיבות מקרה המדובר.
  • קבלת הגופה בישראל: הארון מגיע לשדה התעופה בישראל, מועבר לחדר קירור ומשם משוחרר לחברת הקבורה המטפלת בהלוויה.

'מנוחה לעד'- מעל 4 עשורים של ניסיון

חברת 'מנוחה לעד' פועלת למעלה מ 45 שנים בהטסות נפטרים מכל יעד בעולם לישראל באופן המקצועי ביותר ובזמן הכי קצר שאפשר. חברת מנוחה לעד מלווה את משפחות הנפטרים לאורך כל הליך הטסת הנפטר ודואגת לארגון וביצוע כל הפעולות הנדרשות להטסתו, החל מהפעולות הבירוקרטיות וכלה בהטסה עצמה. 'מנוחה לעד' פועלת באישור ובתיאום מלא עם משרד הבריאות ובהתאם לחוקים במדינות השונות ולתקנות התעופה הבינלאומיים. לחברה מגוון רחב של שירותים הכוללים, בין היתר, הטסות נפטרים לכל יעד בעולם וחניטת גופות. לחברה צוות מוביל בעלי ידע, ניסיון ומומחיות של שנים רבות בהובלה וניהול הטסות נפטרים לכל יעד בעולם, לרבות הטסות מורכבות ממקומות מרוחקים ללא גישה ישירה והכל בזמן קצר ומהיר ביותר. אתם מוזמנים לפנות לצוות המומחים שלנו דרך הטלפונים המופיעים באתר.

מאמרים נוספים

מה עושים כשאדם נפטר?
אין אובדן קשה יותר מפטירה של אדם קרוב ויקר, וזר לא יבין זאת. גודל האבל שמציף וממשיך להציף שוב ושוב הוא לא חוויה שמילים יוכלו לתאר.
במקרים מסוימים האבל מופר על ידי הצרכים האופרטיביים אותם ההתמודדות עם המוות מחייבת. מי שנשאר כאן נאלץ, בנוסף לאבל המכביד, להתמודד גם עם עניינים טכניים כמו הכנה לקבורה, הקבורה עצמה ולעיתים גם העברתו של אדם למטרות קבורה למדינה אחרת השונה מהמדינה בה הוא נפטר.
ביטוח נסיעות לחו״ל
בשנים האחרונות התפתח מאד ענף התיירות גם בישראל וגם ברחבי העולם כולו.
חברות תעופה ונסיעות המציעות חבילות במחירים מוזלים וכדאיים נכנסו לשוק והפכו את השמיים לפתוחים יותר מאי פעם.
העברה של נפטרים
מותו של אדם קרוב הוא מאורע קשה מבחינה נפשית, שמיד לאחריו יש גם לטפל בעניינים טכניים ובירוקרטים במטרה להביא את הנפטר לקבורה. האתגר גדל בכמה מונים כאשר עולה הצורך בהעברה והטסה של נפטרים. כדי לסייע לכם בתהליך עומדים לרשותכם שירותיה של חברת מנוחה לעד, המתמחה בהעברה והטסה של נפטרים מחו"ל לישראל, מישראל לחו"ל ובמקרים של הוצאה מקבר והעברה לישראל.
באבלכם, תנו לנו לדאוג לכל הפרטים והביורוקרטיה,
אנחנו כאן כדי לדאוג להכל.
מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו משתמשים בעוגיות

אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לייעל את פונקציונליות האתר ולשפר את החוויה שלך.