תעודת פטירה לאדם שנפטר בחו"ל

אחד הרגעים הקשים בחייו של אדם הוא פטירתו של אדם קרוב, מלבד העצב והכאב הרב שחשים ברגע זה, פעמים רבות נאלצים קרובי משפחתו של הנפטר להתעסק בבירוקרטיה רבה וסבוכה. העניין מסתבך הרבה יותר כאשר האדם נפטר בחו"ל, ויש צורך להטיס את הגופה לארץ ולהיות בקשר עם גורמים רבים, על מנת לבצע את ההליך. 

תהליך הטסתו של נפטר הינו תהליך מורכב ועשוי להיות גם פרובלמטי. הוא דורש מסירות רבה לצד מקצועיות רבה והבנה בתחום. התהליך עשוי להיות מורכב אף יותר במידה והנפטר הינו יהודי מפני שאז לפי ההלכה ביהדות יש משמעות להביא את הנפטר לקבורה בדחיפות וללא כל השתהות. זהו אחד העקרונות הבסיסיים והחשובים בקבורה היהודית.
אנשים רבים פונים אלינו על מנת להבין את תהליך, ננסה לעשות קצת סדר:

כיצד מוציאים תעודת פטירה?

כיצד מוציאים תעודת פטירה

כאשר אדם נפטר בחו"ל, יש לדאוג למסמכים הרלבנטיים מהמדינה ממנה הוא מגיע. 
כאשר רוצים להטיס גופה לארץ מחו"ל – יש צורך להוציא אישור קונסולרי אשר רלוונטי לאותה המדינה, בכל מדינה התהליך עובד בצורה קצת אחרת. 
חלק מהשירותים של "מנוחה לעד", הוא הפעלתם של אנשים שפועלים ישירות מול השגרירות בחו"ל על מנת להוציא את כל האישורים הרלוונטיים בכל מדינה ותעודת פטירה מחו"ל. כאשר הנפטר מגיע חזרה לארץ אין צורך בתהליך הוצאת תעודת פטירה, מעבירים את הגופה ישר לבית העלמין מהשדה תעופה. 
על מנת לבצע העברה והטסה של נפטר והטסה של נפטר מחו"ל לישראל יש לקבל אישור מחברת קדישא או חברת קבורה אחרת על מקום קבורה. אישור זה ניתן בחינם לכל מי שזכאי לקבורהבארץ על חשבון הביטוח לאומי. או ברכישת קבורה למי שאינו בעל זכויות בביטוח לאומי. 

Depositphotos_18663529_XL

מהם השירותים שאתם מספקים לקרובים שרוצים להעביר את הנפטר לארץ?

  • קבלה של ייפוי כח והזמנה להטסתו של הנפטר. 
  • קבלת האינפורמציה הרלבנטית בנוגע לנפטר. 
  • קבלת אישור על מקום הקבורה בארץ (ע"י חברת קדישא או חברת קבורה אחרת). 
  • יצירת קשר עם נציג המשפחה בחו"ל.
  • מתן ייפוי כח לנציגות החברה על מנת שתוכל לטפל בהעברתו של הנפטר לישראל. 
  • הטיפול בנפטר בהתאם לבקשות קרובי המשפחה. 
  • הטיפולים הדרושים לפני העברת הגופה: טהרה/ חניטה/ הלבשתם של בגדים. 
  • תיאום מועד העברתו של הנפטר (בהתאם למועד ההלוויה). 
  • קבלת התשלום בעבור הטסתו של הנפטר לישראל.
  • קבלתו של הארון בשדה התעופה בן-גוריון, העברת הנפטר ברכב ייעודי למקום הקבורה וארגון כל הפרוצדורה של ההלוויה והקבורה. 

לחברת מנוחה לעד קשרים ענפים עם חברות קבורה בכל רחבי העולם בכל הקשור להטסת גופות. הרעיון העיקרי שלנו הוא שרות אדיב, מסור ומקצועי. אנו עושים כל מאמץ על מנת לספק שרות אמין ובעיקר אישי ומקצועי בתחום הטסת נפטרים מחו"ל. החברה תבצע את כל הארגון והבצוע הדרוש לארגון הלוויה וביצוע העברת נפטר מחו"ל.

במידה יש לכם שאלה לגבי תעודת פטירה לאדם שנפטר בחו"ל, או כל שאלה אחרת, צרו קשר עם צוות מנוחה לעד : 03-6872929

 

מאמרים נוספים

העברה של נפטרים
מותו של אדם קרוב הוא מאורע קשה מבחינה נפשית, שמיד לאחריו יש גם לטפל בעניינים טכניים ובירוקרטים במטרה להביא את הנפטר לקבורה. האתגר גדל בכמה מונים כאשר עולה הצורך בהעברה והטסה של נפטרים. כדי לסייע לכם בתהליך עומדים לרשותכם שירותיה של חברת מנוחה לעד, המתמחה בהעברה והטסה של נפטרים מחו"ל לישראל, מישראל לחו"ל ובמקרים של הוצאה מקבר והעברה לישראל.
הטסת גופה לקבורה בישראל- כל מה שצריך לדעת
הטסת גופה לישראל של קרוב משפחה, או של כל אדם הקרוב אלינו, אינה משימה פשוטה. ברוב המכריע של המקרים יש צורך להיעזר בחברה מקצועית המומחית לכך.

בדרך כלל קרובינו הולכים לעולמם בעודם בישראל ואז התהליך פשוט ומוכר לכל משפחה. מה קורה כאשר יש צורך לבצע הבאת גופה לארץ של קרוב שנפטר או נהרג בעודו נמצא בחו"ל: בטיול, ביקור משפחתי או כל סיבה לגיטימית אחרת ? במקרים כאלו יש לפנות לחברה מומחית בתחום כגון חברת מנוחה לעד שהינה בעלת ניסיון של מעל 40 שנים בהטסת נפטרים מחו"ל לישראל ומישראל לחו"ל. .
מתי צריכים לבצע חניטת גופה ולמי כדאי לפנות
כאשר אנו מאבדים אדם קרוב ואהוב, הצער הוא עצום ובלתי ניתן לתיאור. יחד עם זאת, כמו הרבה מקרים בחיינו המודרניים, גם בזמן פטירתו של אדם, ישנם תהליכים פורמאליים ובירוקרטיות שיש לקיים. אחד מאותם מקרים הינו מצב בו יש צורך להטיס גופה ממקום פטירת האדם ליעד בו מתוכננת קבורתו. חברת מנוחה לעד בע״מ פועלת בתחום העדין והרגיש הזה כבר משנת 1980 1978 ואנו צברנו הרבה מאד ידע וניסיון אשר בעזרתם אנו יכולים לתת מענה לכל מצב ולעשות זאת באופן המקצועי והמיטבי ביותר.
באבלכם, תנו לנו לדאוג לכל הפרטים והביורוקרטיה,
אנחנו כאן כדי לדאוג להכל.
מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו משתמשים בעוגיות

אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לייעל את פונקציונליות האתר ולשפר את החוויה שלך.