מה עושים כשאדם נפטר?

אחד הרגעים הקשים בחייו של אדם הוא פטירתו של אדם קרוב, מלבד העצב והכאב הרב שחשים ברגע זה, פעמים רבות נאלצים קרובי משפחתו של הנפטר להתעסק בבירוקרטיה רבה וסבוכה. העניין מסתבך הרבה יותר כאשר האדם נפטר בחו"ל, ויש צורך להטיס את הגופה לארץ ולהיות בקשר עם גורמים רבים, על מנת לבצע את ההליך. 

תהליך הטסתו של נפטר הינו תהליך מורכב ועשוי להיות גם פרובלמטי. הוא דורש מסירות רבה לצד מקצועיות רבה והבנה בתחום. התהליך עשוי להיות מורכב אף יותר במידה והנפטר הינו יהודי מפני שאז לפי ההלכה ביהדות יש משמעות להביא את הנפטר לקבורה בדחיפות וללא כל השתהות. זהו אחד העקרונות הבסיסיים והחשובים בקבורה היהודית.
אנשים רבים פונים אלינו על מנת להבין את תהליך, ננסה לעשות קצת סדר:

תהליך טיפול בנפטר

רוב האנשים כלל לא יודעים מה עושים כשמישהו נפטר ובפרט כשמדובר בבן משפחה מדרגה ראשונה, חלילה. בהכנות לקרובה יש לא מעט משימות שדורשות טיפול, ובפרט אם מקום המוות ומקום הקבורה לא נמצאים באותה המדינה- מה שדורש מערך שלם ונוסף של טיפול אופרטיבי מורכב. במרחק גיאוגרפי שכזה- ליווי מקצועי מספק פתרון מלא ומקיף ובעיקר כזה שישחרר אתכם מהעול.

אבא נפטר מה עושים אם צריך להטיס את גופתו?
במידה והילדים או אשתו של הנפטר מחליטים לערוך את הקבורה במדינה שונה מזו בה נפטר, הליך ההעברה הוא מורכב, דורש אישורים וביורוקרטיה רבה ומוסיף מידה רבה של קושי נפשי למשפחה שנמצאת באבלה. חברה מקצועית שמתמחה בנושא תוכל לטפל בכל הסידורים עבורכם.

תמונה 10

מה עושים כשאדם נפטר בחו"ל ומעוניינים לקבור אותו בארץ?

כאשר אדם נפטר מעבר לגבול ובני המשפחה מעוניינים להעביר אותו, בדרך כלל באמצעות טיסה, ולהביאו לקבורה בישראל ניתן לפנות אלינו באופן ישיר או באמצעות חברת הביטוח.

אנחנו עוסקים בטיפול, הכנה וליווי לקראת לוויה ובכך מנסים להפחית ולו במעט את הסבל שבא עם האבל והאובדן.

לאחר שאנחנו מקבלים בקשה באופן פרטי או דרך חברת הביטוח אנחנו יוצרים קשר עם נציג החברה שנמצא באותו היעד בחו"ל ומרגע זה מתחילים להניע את שלבי התהליך להשלמת ההעברה וכל מה שהיא דורשת. בשלב הראשון אנחנו מטפלים בדרישות הנפקת האישורים הנחוצים בארץ המוצא של הנפטר. אישורים אלה הינם אישורים מגופים ממשלתיים ולכן דורשים היכרות עם התהליך, עם השפה והביורוקרטיה המקומית. במקביל אנחנו פועלים גם בישראל מוחל חברת קדישא ומול אמבולנס להעברת הגופה משדה התעופה למקום הקבורה, לקבלת האישורים הנחוצים בישראל.

על מנת להעביר את הגופה בשלמותה עליה לעבור הליך חניטה ובמקרה של פטירת אדם יהודי יש לבצע גם טהרה. אנחנו מבצעים חניטה, טהרה ואת הכנות הגופה כפי שהן מתקבלות בדרישת חברת התעופה. אנחנו מטפלים בהעברת הגופה בטיסה, דרך המכס ובביטחון בדרך לישראל.

תהליך טיפול בנפטר שיש להטיס את גופתו מישראל לקבורה בחו"ל
על מנת לטפל בהטסה של גופה מישראל למדינה אחרת למטרות קבורה ניתן לפנות באופן ישיר, או באמצעות חברת ביטוח או באמצעות העובדים הסוציאליים של בתי החולים. הטסת גופה למטרות קבורה בחו"ל מחייבת אישור של המכון המשפטי אבו כביר, תעודת פטירה ממשרד הפנים, אישור חניטה שבוצעה על ידי החברה, טיסה, תרגום מסמכים, אפוסטילים, אישור נוטריון וכן מדינות מסוימות ובהתאם לדרישה מחייבות אישור של שגרירות המדינה בישראל.

במידת הרצון והצורך החברה עורכת את הטקסים הנחוצים, ובקרה של נפטר יהודי שמוטס לחו"ל, החברה מבצעת טהרה.

מה עושים לאחר פטירה של בן משפחה?

מוות הוא אירוע קשה גם אם יש זמן להתכונן אליו וההתעסקות התפעולית לא מקלה על האבל. במקרה שבו יש צורך להטיס את הגופה מישראל או לישראל לצורך קבורתה, הדרישות הביורוקרטיות של ההליך המסורבל מאמללות אפילו יותר.

"מנוחה לעד" היא חברה שמתמחה בטיפול הדרישות להעברות בינלאומיות של בני אדם בדרכם האחרונה. סידורים לאחר מוות במקרה של הטסה למדינה אחרת דורשים התמודדות עם ביורוקרטיה בשפה זרה, הנפקות של אישורים ממקורות שונים, הכנה של הנפטר לקבורה גם על פי המנהגים הדתיים וטהרה ביהדות, לרבות חניטה לשימור וביצוע ההעברה עצמה לרבות הטיסה ומעברי המכס והביטחון.

לקבלת מידע נוסף צרו עמנו קשר באחד ממספרי הטלפון הבאים: 050-521-2464, 03-6872929, 03-6399990 או בכתובת המייל [email protected]. להמשך קריאה ולמידה על התהליך עצמו המשיכו לגלוש באתר בלחיצה כאן.

מאמרים נוספים

הטסת גופה לקבורה בישראל- כל מה שצריך לדעת
הטסת גופה לישראל של קרוב משפחה, או של כל אדם הקרוב אלינו, אינה משימה פשוטה. ברוב המכריע של המקרים יש צורך להיעזר בחברה מקצועית המומחית לכך.

בדרך כלל קרובינו הולכים לעולמם בעודם בישראל ואז התהליך פשוט ומוכר לכל משפחה. מה קורה כאשר יש צורך לבצע הבאת גופה לארץ של קרוב שנפטר או נהרג בעודו נמצא בחו"ל: בטיול, ביקור משפחתי או כל סיבה לגיטימית אחרת ? במקרים כאלו יש לפנות לחברה מומחית בתחום כגון חברת מנוחה לעד שהינה בעלת ניסיון של מעל 40 שנים בהטסת נפטרים מחו"ל לישראל ומישראל לחו"ל. .
העלאת עצמות לארץ לצורך קבורה
העברת גופתו של אדם למדינה שונה מהמדינה שבה הוא נפטר יכולה להיות למטרת קבורה בסמוך לפטירתו, או לחלופין הטסת נפטר יכולה להיות למטרות קבורה מחודשת. בדרך כלל, בקבורה שנייה, זו כבר לא תהיה גופה אלא מה שנשאר ממנה, כלומר עצמות בלבד, מה שיצריך גם טיפול שימור שונה לטיסה.
תעודת פטירה לאדם שנפטר בחו"ל
אחד הרגעים הקשים בחייו של אדם הוא פטירתו של אדם קרוב, מלבד העצב והכאב הרב שחשים ברגע זה, פעמים רבות נאלצים קרובי משפחתו של הנפטר להתעסק בבירוקרטיה רבה וסבוכה. העניין מסתבך הרבה יותר כאשר האדם נפטר בחו"ל ויש צורך להטיס את הגופה לישראל ולהיות בקשר עם גורמים רבים, על מנת לבצע את התהליך.
באבלכם, תנו לנו לדאוג לכל הפרטים והביורוקרטיה,
אנחנו כאן כדי לדאוג להכל.
מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו משתמשים בעוגיות

אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לייעל את פונקציונליות האתר ולשפר את החוויה שלך.