העלאת עצמות לארץ לצורך קבורה

העברת גופתו של אדם למדינה שונה מהמדינה שבה הוא נפטר יכולה להיות למטרת קבורה בסמוך לפטירתו, או לחלופין הטסת נפטר יכולה להיות למטרות קבורה מחודשת. בדרך כלל, בקבורה שנייה, זו כבר לא תהיה גופה אלא מה שנשאר ממנה, כלומר עצמות בלבד, מה שיצריך גם טיפול שימור שונה לטיסה.

הבאת גופה לקבורה בארץ

לעיתים עולה הצורך או רק הרצון, להוציא עצמות מקברו של אדם ולהעבירן למדינה אחרת. בפרט אצל יהודים תמיד קיימת הערגה להיות על אדמת הקודש, אם לא בחיינו, אז במותינו. במשך עידנים רבים קבורה בישראל הייתה חלום רחוק עבור יהודים רבים והיום, אחרי שכבר יש לנו מדינה והצאצאים התייצבו והכו שורש, אצל אנשים רבים מתפנים משאבים ואפשרויות להגשים חלום ובאמצעות הליך העברת נפטרים מחו ל מעלים עצמות ארצה ומבצעים קבורה מחודשת על אדמת הקודש.

מה המשמעות של העברת גופה לקבורה בארץ

העברת גופה מחול לארץ דורשת הרבה מאד ביורוקרטיה, התמודדות וטיפול בממשקים שונים- בשפה זרה. החל מאיתור מקום הקבורה המדויק במדינת הנוכחית בה מצויים עצמותיו של האדם, טיפול בפתיחת הקבר, הכנה לטיסה ושימור העצמות במהלכה, דרך קבלת כל האישורים הנחוצים במדינת היעד וכן גם בישראל, עד להזמנת טיסה, ביטוח ועמידה בדרישות חברת התעופה לביצוע העברה והקבורה עצמה כמובן. שלבים חשובים לא פחות הם איתור ואבטחת אמינות ומקצועיות הצוות שיטפל בהוצאת העצמות והכנתן לטיסה תוך עמידה בדרישות הגורמים המאשרים- כלומר חברת התעופה ושתי המדינות ביניהן מתבצעת ההעברה.

קבורה בישראל לתושב חוץ

במידה והאדם שאת עצמותיו מעלים לקבורה בישראל יהודי, הוא ייטמן בתוך גבולות בית העלמין. עם זאת ובשונה מאזרחי מדינת ישראל, הוא לא יהיה זכאי לקבלת חלקת קבר במימון של הביטוח הלאומי, מה שאומר שיהיה צורך לרכוש חלקת קבר עבורו באופן עצמאי. דין דומה חל על נפטר שאינו יהודי שאת עצמותיו מעלים לארץ למטרות קבורה. העצמות יטמנו בבית קברות שאינו יהודי, ובהתאם לדתו של הנפטר, בעוד שאת חלקת הקבר עצמה כמו גם את הוצאות הקבורה יהיה צורך לשלם באופן פרטי.
תהליך הטסת נפטר הוא תהליך מורכב וסבוך גם כאשר מדובר על אדם שזה עתה נפטר, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על העברת עצמות שהרבה פעמים מחייבות אימות והתמודדות נוספת משום שיש קושי בהוכחת מקום הקבורה המדויק. מעבר לאיתור מקום הקבורה וטיפול בכל מה שנחוץ לשימור, לרבות חניטה וטהרה, במהלך הטיסה והבאה שלהן לקבורה מחודשת בישראל, הטסת נפטר לארץ דורשת הנפקת כל המסמכים הנחוצים בישראל, לרבות אישורים מחברת קדישא או החברה לטיפול בקבורה הלא יהודית, ואישור של האמבולנס שיעביר את העצמות משדה התעופה אל בית העלמין. בנוסף לכך יש להנפיק את כל האישורים הנחוצים במדינה שממנה מעבירים את העצמות תוך התמודדות עם מנטליות שונה, בשפה זרה ובשלט רחוק

הטסת גופה מחו"ל – מחיר

עלות של הטסת גופה לישראל מורכבת מהרבה גורמים משתנים לרבות מדינת היעד ואורך הטיסה, האם הטיסה ישירה או לא, משקל ארון הקבורה, כמות הצוותים שטיפלו בכל ההליך ועוד.

הבחירה בחברה מקצועית שתבצע את כל מה שנדרש על מנת להוציא לפועל הטסה של גופה או עצמות היא בחירה שתאפשר להתמודד בצורה יעילה עם עומס עצום של דרישות טכניות, ביורוקרטיות ומנהלתיות בתקופה שהיא לא פשוטה, גם ממרחק הזמן ולצד הזכות להיקבר בישראל.
"מנוחה לעד" היא חברה אשר מתמחה, מזה ארבעים שנה, בליווי אנשים בדרכם האחרונה גם במקרים שזו כוללת הטסה של הגופה לישראל, או מחוץ לישראל למדינה אחרת. החברה מלווה את המשפחה בביצוע כל המטלות הנחוצות בהנפקת האישורים וביצוע הפרוצדורות הדרושות, וכן גם את הגופה או העצמות בכל שלבי הדרך שלה ליעדה. נציג מטעם החברה נמצא במדינת היעד ומטפל בכל הדרישות במקום, ובמקביל מלווה את הגופה בשלבי הכנתה ובטיסה עצמה.
לקבלת מידע נוסף על כל מה שנחוץ לכם על מנת להטיס את יקיריכם, אנא צרו עמנו קשר באחד ממספרי הטלפון הבאים: 050-521-2464, 03-6872929, 03-6399990 או כתבו לנו בכתובת המייל [email protected]. להמשך קריאה ולמידה נוספת על התהליך המשיכו לקרוא באתר בלחיצה כאן.

מאמרים נוספים

העברה של נפטרים
מותו של אדם קרוב הוא מאורע קשה מבחינה נפשית, שמיד לאחריו יש גם לטפל בעניינים טכניים ובירוקרטים במטרה להביא את הנפטר לקבורה. האתגר גדל בכמה מונים כאשר עולה הצורך בהעברה והטסה של נפטרים. כדי לסייע לכם בתהליך עומדים לרשותכם שירותיה של חברת מנוחה לעד, המתמחה בהעברה והטסה של נפטרים מחו"ל לישראל, מישראל לחו"ל ובמקרים של הוצאה מקבר והעברה לישראל.
ביטוח נסיעות לחו״ל
בשנים האחרונות התפתח מאד ענף התיירות גם בישראל וגם ברחבי העולם כולו.
חברות תעופה ונסיעות המציעות חבילות במחירים מוזלים וכדאיים נכנסו לשוק והפכו את השמיים לפתוחים יותר מאי פעם.
הטסת גופה לקבורה בישראל- כל מה שצריך לדעת
הטסת גופה לישראל של קרוב משפחה, או של כל אדם הקרוב אלינו, אינה משימה פשוטה. ברוב המכריע של המקרים יש צורך להיעזר בחברה מקצועית המומחית לכך.

בדרך כלל קרובינו הולכים לעולמם בעודם בישראל ואז התהליך פשוט ומוכר לכל משפחה. מה קורה כאשר יש צורך לבצע הבאת גופה לארץ של קרוב שנפטר או נהרג בעודו נמצא בחו"ל: בטיול, ביקור משפחתי או כל סיבה לגיטימית אחרת ? במקרים כאלו יש לפנות לחברה מומחית בתחום כגון חברת מנוחה לעד שהינה בעלת ניסיון של מעל 40 שנים בהטסת נפטרים מחו"ל לישראל ומישראל לחו"ל. .
באבלכם, תנו לנו לדאוג לכל הפרטים והביורוקרטיה,
אנחנו כאן כדי לדאוג להכל.
מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו משתמשים בעוגיות

אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לייעל את פונקציונליות האתר ולשפר את החוויה שלך.